Wednesday, January 29, 2014

A*SH*N*A:ZIBA KARBASSIزیبا کرباسی

زیبا کرباسی ZIBA KARBASSI
A*SH*N*A

زیبا کرباسی Ziba Karbassi
A*SH*N*A
زیبا کرباسی زاده ١٣٥٣ در تبریز است، از اوان نوجوانی در خارج کشور هستند. او نه تنها در شعر بلکه در رقص گرجی و آذربایجانی نیز هنرمندی تواناست. دفترهای شعر زیبا کرباسی "کژدم در بالش" ، "دریا غرق می شود"، جیز" و "کلاژ" و " با ستاره ای شکسته بر دلم"با نقدهای خوبی در نشریات ادبی برون مرز مواجه بوده است. زیبا کرباسی بشدت مخالف سنگسار و طرفدار بی چون وچرای حقوق زنان است. — with Ziba Karbassi.
زیبا کرباسی
کژدم در بالش
<شمس من و خدای من >
خدای من گاه در کنار من است
مرا می بوسد
با من عشق می بازد
و تا هست
در آسمان ها نیست

تابستان ١٣٧٤
---
صدف ز دوری گوهر، چمن ز رفتن گل
چنان به خاک برابر نشد که من بی‌تو
صائب تبریزی

کنار منجلی تاریک
کنار نحر خشکی
کنار زرنا خاموشی
کنار کنار و ما که در همین کنار گذشت
من کنار ما ایستاد و همان کنار ماند
برطرف شد
ترس زبان تو را خورده فهم مرا
رفتار کن
ترس رفتار تو را خورده لکنت های مرا روان شده گفت در زبانم
انکار کن
تن زبان برهنه ای دارد بهادر
زبان تیز و برنده ای
این را بو سه های داغ و مکنده روی پوستم سوزاند
آدم مگر چند بار آب می شود
چند بار می سوزد تمام می شود
آدم مگر چند بار آدم است
حالا گیرم دکتر دم به دقیقه کس تجویز کند
سوراخم کن
از مای شعر و هستی ی آهو
دیو مار هیولا بسازد
رنگت کند
بقبول
دنگ شو
زمین و زمانت گیج شود در ترددهای عاطفی ی عمق چهره چشم صدا
حیرانی ام شب ها که خواب خودش را به خواب می زند
دنبال شاه رگم بگردد
همه ی این پریشانی تویی بهادر
پهلو بده
ممکن باش
دارم از دست می روم
خلاص

No comments:

Post a Comment