Saturday, August 17, 2013

A*SH*N*A:SAMAD TEIMURLUصمدتیمورلو



صمد تیمو رلو Samad Teimurlu
A*SH*N*A

صمد تیمورلو»متولد ١٣٤٧بود و فعالیت جدی ادبی اش را از اوایل دهه ی هفتاد آغاز کرد
درگذشت ١٣٩١
کتاب ها  
 بیرون تعریف نشده است
 از کلاغ سفید به کلاغ سیاه
به نام کسی که در تاریکی‌ست
قله‌ات آن‌جا نیست
مرده برمی‌خیزد»
 گزیده‌ی  شعرها:در این کتاب یک نفر به دنیا می‌آید»,به کوشش بابک اباذری ،  انتشارات «نصیرا» 
---


تو همانی هستی که در من
به زندگی‌ات ادامه می‌دهی
تا برسی به مرگ
آن وقت می‌بینی این تو نیستی که می‌میری
کس دیگری ست
که هر دوی مان است

---

به یاد شهرام شیدایی


هر کجا که بروی
شعر می‌آید
حتی در گور
کنارت می‌خوابد
تا احساست را درک کند
وقتی نیستی
چه کار کنم باشی؟
که ببینی در ارتباط با نبودنت
درخت به پرنده چه می‌گوید
ماهی به دریا چه می‌گوید
مرگت یعنی چه؟
توضیح بده کی مرده‌ای
کی زنده بوده‌ای بین ما
نیازی نیست که فکر کنی دیگر
نیازی نیست که چیزی بنویسی دیگر
آرام باش
بگذار شعر در کنارت به همه چیز فکر کند
همه چیز را بنویسد

---

شکلم را گذاشتم کنار
همین‌طور مغزم را
هر چیز را که از خودم در من بود
ریختم بیرون
به آینه نگاه کردم
چیزی را دیدم
که نه اسمی داشت
نه گذشته‌ای

No comments:

Post a Comment