Tuesday, January 8, 2013

عکس ها تاریخسازند

از در که می ایم تو 
تاریخ را ورق می زنم 
عکس ها تاریخسا زند 
این جا هنر پیشه ی وسترن شده ام 
کلینت ایستوود هم گاهی مثل من می شد 
یا ریگان و جان وین 
یک چپق مدرن هم به لبهام هست 
یادگار دهه ی هفتاد 
آن یکی را با پاره های تن خودم کولاژ کرده اند 
دو تا ی بعدی کار مریم خزاع ی ست 
وقتی که مریم دهباشی شد 
سپانلو هم گاهی از این ژ ست ها می گرفت 
اما بعد پشیمان می شد 
این جا دکتر خدابنده ی مرحوم 
سی سال است که با ابروها و سبیلم بازی می کند 
تینا می گفت این خو د خودتی 
اما من خود خودم را 
سال ٥٨ کشیدم و  
توی این قاب گذاشتم 
برخی آمدند گفتند این که فدریکو گارسیا لورکاست 
من مثل همیشه محلشان نگذاشتم 
و حا لا 
توی این عکس قدیمی 
با شلوار کوتاه 
و کت مکش مرگ ما 
ایستاده ام پهلوی خانم بزرگ 
و آقای امیر سلیمانی 
پهلوان مازندران 
و پرویز هم هست 
با کلاه رنگی 
و همه مان قیافه ی تاریخی گرفتهایم 
زیرا خوب می دانیم 
عکس ها تاریخسازند 
از در به در می ایم 

No comments:

Post a Comment