Saturday, May 31, 2014

MEMORIZZZ:PAHLAVI HIGH SCHOOL,SARI

سال ۱۳۳۶ آخرین سالی که در ساری به دبیرستان پهلوی می رفتم آقای صعودی ، از دوستان پسر داییم فرهنگی با سابقه :زنده یاد صمصام الدین علامه ، رییس فرهنگ ساری بود و من هم معلم زبان فرانسه برادرش بودم که یک کلاس از من جلوتر بود. اسمعیل رستمکلایی هم بایستی همان هنرمند خوب و دبیر نقاشی ما و برادر کاظم باشد و چقدر هم شبیه اوست . من و کاظم رستمکلایی از دبستان و دبیرستان تا دانشکده پزشکی دانگاه تهران دوست و همکلاسی بودیم ...چه عکس و سند باارزشی است این ، و خیلی ممنون.


Ahmad Nikoo
اسم دبیر نقاشی مرحوم ابو القاسم رستمکلائی بوده باتشکر

حدود ۱۳۳۳-۱۳۳۴ آقای ابو القاسم رستمکلایی نمایشگاهی از آثار با قطع بزرگ خودش را در تالار دبیرستان پهلوی برگزار کرد که بسیار چشمگیر بود این آثار یادگار سالهای دانشجویی استادی و در حد ارزشهای موزه یی بود و امیدوارم هنوز نزد خانواده اش یا در مجموعه های خصوصی محفوظ باشد

No comments:

Post a Comment