Wednesday, May 14, 2014

POPULATON POPS:POPULATION EXPLOSION IN IRAN

جمعیت امروزایران : ٧٧ میلیون و ٢٥٨ هزار و ٦٠٢ نفر

Iran’s Population Exceeds 77.5 Million
The head of Iran’s National Organization for Civil Registration announced on Saturday that Iran’s population reached 77.258,602 by the end of April 20th, 2014.
دو تا بچه كافيه تنها يك شعار نيست بل نياز هاى اجتماعى- اقتصادى را نيز ياداور مى شود مانند مسكن ، بهداشت و درمان، مدرسه و آموزش ، حمل و نقل ، باشگاه فرهنگى و ورزشگاه و مهمتر از همه تغذيه ... كه نبود و كمبود آنها به شكل مشكل و عارضه گريبانگير همگان مى شود. آن چه ما. در أوائل انقلاب از طريق رسانه ها مانند راديو تلويزيون و مطبوعات كوشيديم به مردم و همكاران مان در مورد روش هاي پيشگيرى آبستني آموزش دهيم در دهه ى ١٣٦٠ تأثير گذار بود اما در پيامد جنگ و مشكلات اقتصادى گويى به مسيرى ديگر كشيده شد و اكنون جاى آن دارد كه عوارض انفجار جمعيت بار ديگر گوشزد شود و رسانه ى گسترده ىي مانند فيسبوك و حضور همكارانمان در آن نيز وسيله يى مؤثر و كارا خواهد بود. امروز وظيفه ي همگانى آنست كه با هم تكرار كنيم : دو تا بچه كافيه!
جلو گیری حاملگی از حقوق انسانی زنان است که ممکنست موجب بهبود شرایط زندگی زنان و کودکان و همچنین خانواده ها در کشور های رو به رشد و یا با در آمد زیر سطح فقر شود .بر طبق اعلام صندوق جمعیت سازمان ملل هرگونه محدودیت قانونی،فرهنگی و مالی اقدامات مربوط به جلو گیری و پیشگیری آبستنی ، تجاوز به حقوق زنان و نیز تجاوز به حقوق انسانی خواهد بود 

دكتر فرامرز سليمانى
عضو انجمن جهانى مولفان پزشكى

No comments:

Post a Comment