Tuesday, March 3, 2015

A*SH*N*A:N.MASOUDI:MBR


MBR:Moj Book Review
برسى كتاب موج
نصرت اله مسعودى:
كمى جنون كم دارم
انتشارات ارديبهشت جانان، ١٣٩٣
Email: ordibeheshtjanan@yahoo.com
خرم آباد ، خيابان انقلاب
كمى جنون كم دارم شامل ١١٢ شعر كوتاه ديگر نصرت اله مسعودى و به نوعى مكمل كتاب پيشين او : به سبك خودم دوستت دارم است
١٠٢
براى دختر نقاشم آناهيتا مسعودى
تيترى بر آسمان مى زنم
با تيراژه هاى رنگ
در هوايى گريخته از تاريكى اير
برايت ترانه مى خوانم
كه عاشق گلوى لوركا بود
در سپيده دمان غرناطه و كولى
و بوى سيب مى گرفت در باغ هاى بلندى جولان
به گاهى كه البياتى
ترى درخت را بو مى كشيد
تا تازه بماند اين شعر
و رنگ رنگين كماني اش نبرد
إن را
با قلم موهاى عاشق تو مى كشم آنا
---
از نصرت اله مسعودى شاعر خوب و فعال خرم آبادى اين كتاب ها نيز منتشر شده است
به لهجه ى برگ به بأم آبان ، افلاك، ١٣٧٧
كى بر مى گردى پارميدا ، افلاك، ١٣٨١
و به گفته ی شاعر 


باید عرض کنم تا اکنون پانزده کتاب از من منتشر شده است: از آن جمله 1: بوی دست حوا 2: کی بر می گردی پارمیدا 3 : جنون که در نمی زند عزیز دلم 4 : الواح عاشقانه 5 : شمایل گردان 6 : چقدر شبیه هم اند این دوستت دارم ها 7 : و ما همچنان ترانه خواندیم 8 : به لهجه ی برگ به بام آبان 9 : صدای سیمره 10: کمی جنون کم دارم 11 : و ......ا.
پارميدا
دير آمدى و
من كنار انتظار
به خاك افتادم
باد از چهار سو مى آيد
اما پاره هاى پيراهن من
جز به سمت غربت تو نمى وزد
دير آمدى پارميدا
و سر و صورتم
چنان سفيد شده است
و شانه هايم
چنان افتاده اند
كه انگار
در تمام ترمينال هاى دنيا
منتظرت بوده ام
كه انگار شانه هايم
در تمام ايستگاه هاى جهان
برايت گريسته اند
سه پاييز پيش تر
كه دست هايم نمى لرزيد
بر پوست چنارى
كه روزى در باران
"نون" نام مرا كندى
نوشتم
دير آمدى پارميدا
و من كنار انتظار
به خاك افتادم
شعر: سرود هفتم
شعر نصرت اله مسعوي شعر عاشقانه هاى آرام و نوشتالژيك است كه در اسطوره و تاريخ كشتى اندوهگين دارد
ف.س

نه سپيده سر مى زند به اين شيشه

  • نه تو سر به اين سينه مى گذارى
    هول كرده ام از اين شب

    كه ثانيه هايش را
    از سنگ كنده اند
    نصرت اله مسعودى : كمى جنون كم دارم ، شعر ٧٥
    A*SH*N*A: Arshiv Sher No Iran...آشنا:آرشيو شعر نو ايران


No comments:

Post a Comment