می گوید نیما نه فقط روی شعر امروز بلکه بر همه وجوه هنر و ادبیات معاصر ما مهرش را زد.از نقاشی مدرن تا داستان نویسی.از تئاتر نو تا موسیقی و... می گوید مشکل نیما وزن و قافیه نبود، جامعه ای بود که تفکرش مغروق وزن بود و قوافی. اینها ، این حرفهای پر مخاطره را ، فرامرز سلیمانی می گوید. شاعر و مترجم و از نامهای سرشناس شعر ناب در دهه پنجاه خورشیدی.مردی با دانش، و کوششگری که دقت دارد و تامل دارد و دانایی . حرف مفت نمی زند.اینها آدمهایی بودند که دغدغه نو شدن داشتند.نو بودن. بسیاری از آنچه که برای نسل ما "تاریخ ادبیات و هنر معاصر" است، برای اینها زندگی های زیسته بوده است.با همه آدمها و وقایعش. در برنامه این هفته ام ، درباره نیمای مردستان -به قول اخوان- که این روزها تولدش است، از زاویه ای متفاوت حرف زده ایم.و به تناسب رسانه، مثل همیشه مختصر.اما همین هم خوب است.پیشنهاد می کنم به شنیدن یا خواندن متن
پ.ن:عکس، پرتره ای است استثنایی از نیما ، کار خوب "هادی شفائیه" از عکاسان تراز اول نسلهای پیش که اکنون، در نود سالگی، سالهاست ساکن امریکاست.عمرش دراز باد
http://www.radiofarda.com/content/f3_nima_poet_anniversary/25169028.html????
— with Faramarz Soleimaniپ.ن:عکس، پرتره ای است استثنایی از نیما ، کار خوب "هادی شفائیه" از عکاسان تراز اول نسلهای پیش که اکنون، در نود سالگی، سالهاست ساکن امریکاست.عمرش دراز باد
http://www.radiofarda.com/content/f3_nima_poet_anniversary/25169028.html????
ReplyDeleteFaramarz Soleimani نیماییزم را که گفتیم همان روش نگرش نیما، جهان نگری و انیشه ونظام فلسفی نیما بودکه در ارزش احساسات، تعریف و تبصره ، نامه ها، گفت و گوها ، مقدمه ها و یادداشتهای او با نمونه هایی پی گرفته شدو باز همچنان که در متن ها اشاره شد هیچ شاعردیگر ایرانی به این مرتبه و مرحله نرسیده است