نیو آورلینز زادروز فرزند بومی اش ادگار
دگا را جشن می گیرد
هوایی که امروز در آن دم می زنیم همان هوایی نیست که در کار استادان کهن دیده می شود.
دگا به جست و جوی آن هوای تازه بود هیلر ژرمن ادگار دگا به علت تمرکز نگاهش بر زندگی روزانه و دریافت لحظه ها ی گذاران و درون و برون هستی از امپرسیونیست ها به شمار می آید هر چند که طرح و ترکیب کارهایش با آنان متفاوت می نمایدو بویژه در برابر تمایل وسواس آمیز و خرافی به آثار محیط خارج و دریافت های مستقیم که خالی از تجسم می نماید،مقاومت می کند دگا متولد ۱۹ جولای ۱۸۲۴ نیوا ورلینز در ۲۳ ساله گی به ناپل رفت و آنگاه سه سال در رم زیست وسفر هایی به فلورانس داشت. در این سال ها به تقلید از آثار رنسانس و دیگر مدرسه های نقاشی پرداخت.او در سال ۱۸۶۱ به پاریس باز گشت و در ۱۸۷۰ در جنگ فرانسه و پروس شرکت کرد.آنگاه به نیو آورلینز نزد خویشانش باز گشت که در کاربازرگانی پنبه بودند.پس از یک دوره پربار کارهای رقص و باله و کافه و تالار موسیقی و مسابقه اسب دوانی ،دگا رفته رفته بیناییش را از دست داد و در ۲۷ سپتامبر ۱۹۱۷ در پاریس در گذشت . هنر من خودبخودی نیست بل طرح ریزی شده است " و همین او را مستقل جلوه می دهد .دگا در نخستین نمایشگاه امپرسیونیست ها به سال ۱۸۷۴ شرکت کرد .اما دقت نگاه و خط هایش مثل تکچهره پدر بزرگ او رابیشتر به اکسپرسیونیست ها متمایل می ساخت"من با خط نقاشی می کنم" او البته بعدها به این اصل وفادار نماند و در دوران نابینایی به تاش های قوی پناه برد در این زمان ها حمایت از گوگن هم شاید نخستین نشانه های بریدن از امپرسیونیست ها را اعلام می داشت و پل مانتر منتقد نقاشی می گفت نمی دانیم چرا آقای دگا خود را در میان امپرسیونیست ها جا زده است خسوسی یات شخصی او اما از این گروه جدایش می کند":
Chat Conversation End
|
هوایی که امروز در آن دم می زنیم همان هوایی نیست که در کار استادان کهن دیده می شود.
دگا به جست و جوی آن هوای تازه بود هیلر ژرمن ادگار دگا به علت تمرکز نگاهش بر زندگی روزانه و دریافت لحظه ها ی گذاران و درون و برون هستی از امپرسیونیست ها به شمار می آید هر چند که طرح و ترکیب کارهایش با آنان متفاوت می نمایدو بویژه در برابر تمایل وسواس آمیز و خرافی به آثار محیط خارج و دریافت های مستقیم که خالی از تجسم می نماید،مقاومت می کند دگا متولد ۱۹ جولای ۱۸۲۴ نیوا ورلینز در ۲۳ ساله گی به ناپل رفت و آنگاه سه سال در رم زیست وسفر هایی به فلورانس داشت. در این سال ها به تقلید از آثار رنسانس و دیگر مدرسه های نقاشی پرداخت.او در سال ۱۸۶۱ به پاریس باز گشت و در ۱۸۷۰ در جنگ فرانسه و پروس شرکت کرد.آنگاه به نیو آورلینز نزد خویشانش باز گشت که در کاربازرگانی پنبه بودند.پس از یک دوره پربار کارهای رقص و باله و کافه و تالار موسیقی و مسابقه اسب دوانی ،دگا رفته رفته بیناییش را از دست داد و در ۲۷ سپتامبر ۱۹۱۷ در پاریس در گذشت . هنر من خودبخودی نیست بل طرح ریزی شده است " و همین او را مستقل جلوه می دهد .دگا در نخستین نمایشگاه امپرسیونیست ها به سال ۱۸۷۴ شرکت کرد .اما دقت نگاه و خط هایش مثل تکچهره پدر بزرگ او رابیشتر به اکسپرسیونیست ها متمایل می ساخت"من با خط نقاشی می کنم" او البته بعدها به این اصل وفادار نماند و در دوران نابینایی به تاش های قوی پناه برد در این زمان ها حمایت از گوگن هم شاید نخستین نشانه های بریدن از امپرسیونیست ها را اعلام می داشت و پل مانتر منتقد نقاشی می گفت نمی دانیم چرا آقای دگا خود را در میان امپرسیونیست ها جا زده است خسوسی یات شخصی او اما از این گروه جدایش می کند":
Chat Conversation End
|
هوایی که امروز در آن دم می زنیم همان هوایی نیست که در کار استادان کهن دیده می شود.
دگا به جست و جوی آن هوای تازه بود هیلر ژرمن ادگار دگا به علت تمرکز نگاهش بر زندگی روزانه و دریافت لحظه ها ی گذاران و درون و برون هستی از امپرسیونیست ها به شمار می آید هر چند که طرح و ترکیب کارهایش با آنان متفاوت می نمایدو بویژه در برابر تمایل وسواس آمیز و خرافی به آثار محیط خارج و دریافت های مستقیم که خالی از تجسم می نماید،مقاومت می کند دگا متولد ۱۹ جولای ۱۸۲۴ نیوا ورلینز در ۲۳ ساله گی به ناپل رفت و آنگاه سه سال در رم زیست وسفر هایی به فلورانس داشت. در این سال ها به تقلید از آثار رنسانس و دیگر مدرسه های نقاشی پرداخت.او در سال ۱۸۶۱ به پاریس باز گشت و در ۱۸۷۰ در جنگ فرانسه و پروس شرکت کرد.آنگاه به نیو آورلینز نزد خویشانش باز گشت که در کاربازرگانی پنبه بودند.پس از یک دوره پربار کارهای رقص و باله و کافه و تالار موسیقی و مسابقه اسب دوانی ،دگا رفته رفته بیناییش را از دست داد و در ۲۷ سپتامبر ۱۹۱۷ در پاریس در گذشت . هنر من خودبخودی نیست بل طرح ریزی شده است " و همین او را مستقل جلوه می دهد .دگا در نخستین نمایشگاه امپرسیونیست ها به سال ۱۸۷۴ شرکت کرد .اما دقت نگاه و خط هایش مثل تکچهره پدر بزرگ او رابیشتر به اکسپرسیونیست ها متمایل می ساخت"من با خط نقاشی می کنم" او البته بعدها به این اصل وفادار نماند و در دوران نابینایی به تاش های قوی پناه برد در این زمان ها حمایت از گوگن هم شاید نخستین نشانه های بریدن از امپرسیونیست ها را اعلام می داشت و پل مانتر منتقد نقاشی می گفت نمی دانیم چرا آقای دگا خود را در میان امپرسیونیست ها جا زده است خسوسی یات شخصی او اما از این گروه جدایش می کند":
Chat Conversation End
|
هوایی که امروز در آن دم می زنیم همان هوایی نیست که در کار استادان کهن دیده می شود.
دگا به جست و جوی آن هوای تازه بود هیلر ژرمن ادگار دگا به علت تمرکز نگاهش بر زندگی روزانه و دریافت لحظه ها ی گذاران و درون و برون هستی از امپرسیونیست ها به شمار می آید هر چند که طرح و ترکیب کارهایش با آنان متفاوت می نمایدو بویژه در برابر تمایل وسواس آمیز و خرافی به آثار محیط خارج و دریافت های مستقیم که خالی از تجسم می نماید،مقاومت می کند دگا متولد ۱۹ جولای ۱۸۲۴ نیوا ورلینز در ۲۳ ساله گی به ناپل رفت و آنگاه سه سال در رم زیست وسفر هایی به فلورانس داشت. در این سال ها به تقلید از آثار رنسانس و دیگر مدرسه های نقاشی پرداخت.او در سال ۱۸۶۱ به پاریس باز گشت و در ۱۸۷۰ در جنگ فرانسه و پروس شرکت کرد.آنگاه به نیو آورلینز نزد خویشانش باز گشت که در کاربازرگانی پنبه بودند.پس از یک دوره پربار کارهای رقص و باله و کافه و تالار موسیقی و مسابقه اسب دوانی ،دگا رفته رفته بیناییش را از دست داد و در ۲۷ سپتامبر ۱۹۱۷ در پاریس در گذشت . هنر من خودبخودی نیست بل طرح ریزی شده است " و همین او را مستقل جلوه می دهد .دگا در نخستین نمایشگاه امپرسیونیست ها به سال ۱۸۷۴ شرکت کرد .اما دقت نگاه و خط هایش مثل تکچهره پدر بزرگ او رابیشتر به اکسپرسیونیست ها متمایل می ساخت"من با خط نقاشی می کنم" او البته بعدها به این اصل وفادار نماند و در دوران نابینایی به تاش های قوی پناه برد در این زمان ها حمایت از گوگن هم شاید نخستین نشانه های بریدن از امپرسیونیست ها را اعلام می داشت و پل مانتر منتقد نقاشی می گفت نمی دانیم چرا آقای دگا خود را در میان امپرسیونیست ها جا زده است خسوسی یات شخصی او اما از این گروه جدایش می کند":
Chat Conversation End
|
No comments:
Post a Comment