Tuesday, October 13, 2009

EBRAHIM GOLESTAN.ابراهیم گلستان

ebrahim golestanابراهیم گلستان 
در کتاب گفته ها که نیز ناگفته های اوست,گلستان ضرورت معنی و ضرورت بیان را پیش می کشد و جست و جوی زبان را در حد گوهر محاوره و تبت مکالمه و حرف  زدن .همان که نیما با اشاره به آن ,شعر و ادب امروز را بنا نهاد .به اضافه ی معاصر بودن را ...می گوید : کسی  فقط به دم سنت می چسبد که از بی چیزی و ناتوانی زمانه خودش را نمی فهمد و نمی شناسد , صفحه ٢٤٠
چرا می نویسید؟
میگوید:...علاقه من به نویسندگی هم برای اینست که دلم می خواهد خودم را بیان کنم .حس ساختن حس  بودن است . مقداری خودم را بوسیله از کوه بالا رفتن بیان می کنم .مقداری خودم را فرض کنید بوسیله عکس گرفتن یا با کسی حرفی زدن .غرضم بودن است .بودن و حس بودن ,و شناختن. و شناختن خودم برای این که بهتر باشم و بهتر بشوم تا بودنم ,و بودن , بهتر بشود 
ابراهیم گلستان متولد ٢٢ مهر ١٣٠١ شیراز است .از سال ١٣٢٠ در دانشگاه تهران حقوق خوانده ,در آبادان و مازندران و تهران کار کرده و از نوشتن عکاسی  تا فیلم سازی مستند و داستانی سیر افاق و انفس کرده ,دنیا را تجربه و تماشا کرده , "تلخ و ملامتگر شده " در شیراز با دانشجویان درگیری پیدا کرده و همه جا و هرجا جماعت روشنفکر بر او شوریده ,از خودی و بیگانه و وطنی و جهان وطنی ,و هرگز تسلیم هوبازی و آن نشریه های پرت نشده ,فاسد نبوده و فرصت اندیشه و خیال را از خود و خواننده اش دریغ نداشته است این ها و خیلی چیزهای دیگر را می توان در کتاب ناگفته ها پی گرفت,
نشر روزن ١٣٧٧,نوجرزی آمریکا و لندن انگلیس 

"ESSERE HUMANO"
-CONTE URBINO
*EBRAHIM GOLESTANابراهیم گلستان 
b.SHIRAZ,22 MEHR 1301/OCTOBER 14,1922
WRITER,FILM MAKER,PHOTGRAPHER AND JOURNALIST
see also:iranianwriter.com/moj major persian writers/ebrahim golestan
آثار
آذر ماه آخر پاییز
شکر سایه 
جوی و دیوار و تشنه
مدومه
خشت و آینه
اسرار گنج دره جنی
خروس
ارنست همینگوی : زندگی خوش کوتاه فرانسیس مکومبر کشتی شکسته ها ,ترجمه
مارک توان:هاکلبری فن
برنارد شا:دون ژوان در جهنم
چاپ نشده :مکبث + چند ترجمه و چند قصه
گفته ها
...
I HAVE ITCHES TO PUBLISH MY TRANSLATIONS OF GOLESTAN'S POEMS.
I know he dislikes it
BUT LET'S WAIT FOR ANOTHER DECADE OR TWO.When we are about 100 years old.
THE DAY MAY COME,MY FRIENDS.
If we are there or we will be not!
Happy Birthday great Iranian story writer and filmmaker:EBRAHIM GOLESTAN!
See More: my translation of an article on khesht va ayeneh and other works of him
in neveshta international
ESSERE HUMANO
ESSERE HUMANO

No comments:

Post a Comment