Tuesday, March 24, 2015

2*ARDESHIR MOHASSESS:THE BOOK OF ARDESHIR,INTRODUCTION

نمایشگاه اردشیر , نیویورک , ۱۹۹۲
img:moj
...
کتاب اردشیر , مقدمه
آپارتمان سکسی
Apt # 6 C  , W 25 , 13th St Btwn 5-6 PM
202- 929-7115
روز  هفتم سپتامبر ۱۹۹۲ برابر شانزدهم شهریور ۱۳۷۱
قدم زنان می روم پس از چند بار تلفن و قرار گذاشتن و گرفتار کار شدن  از توی یونین اسکوار و جلوی مجسمه ی گاندی می پیچم توی خیابان پنجم و دست راست توی خیابان سیزدهم .از در شیشه یی می گذرم و می روم طبقه ی ششم و ته راهروی تنگ و تاریک به آپارتمان سکسی و باز یک راهروی کوتاه باریک که به زور می شود واردش شد و یک اتاقک که همه چیز هست از استودیو و نمایشگاه و اتاق نشیمن و تی وی و ملاقات و لابد اتاق خواب
نشسته و ننشسته شروع به صحبت می کنیم خیلی اخت و صمیمی است و همه چیز را روی دایره می ریزد کار های اکسپرسیونیستی اش هم همین را می گوید  .
در سفر های بعدی به خانه اش یکبار مانی شاعر را که میهمان ما بود بردم یکبار هم با آتشی می خواستیم برویم و قرار هم گذاشتیم که نشد اما ما دیدار های خودمان را داشتیم و در فاصله ها گفتگوی تلفنی بود و بعد که به واشینگتن رفتم دیگر ارتباطمان در حد همان تلفن ها بود و خبر ها و نمایشگاه ها که البته هیچوقت خودش نمی آمد و بر و بچه ها ی دانشجو و دوستانش کار ها را راست وریس می کردند و در یکی از همین نمایشگاه ها بود که یکی از دلقک های محبوبش را که دوست می داشتم به من سپرد و باقی را گفت که پیش این و آن دوست مانده است و حتا دلش می خواست پولی پرداخته شود به آن ها و کاریکاتور ها و طرح ها را جمع  کند که در عمل خیلی مشکل بود و تازه به قول خودش جای این همه کار را توی آپارتمان سکسی نداشت و حرف هایی هم که با این سازمان و آن مدرسه و مدرس از نیو یورک تا کالیفرنیا و جاهای دیگر رد و بدل کرده بود در حد همان حرف ها باقی ماند و به جایی نرسید هم .
در همان جایی که خانه اش بود و
" خانه ی من استودیوی من است...آستودیوی من خانه ی من است "


No comments:

Post a Comment