Saturday, July 20, 2013

A*SH*N*A:SHOKOOH MIRZADEGI

شکوه میرزادگی ,شاعر,نویسنده و روزنامه نگار 
زاده ی ١٨ فوریه -- 
سر دبیر مجله تلاش 
دبیر پویشگران با اسماعیل نوری علا
کتاب ها : 
مجموعه قصه :
«بی قراری های پايدار»
 آغاز دوم»،
دو نمايشنامه به نام های «تبعيدی سال 3000»
«من حرکت می کنم پس هستم»،
سفر نامه ی «سعی هاجر»،  
چند کتاب کودکان که مهمترينش «گل و آفتاب» است
 فعاليت های شکوه ميرزادگی در خارج از ايران :
سردبيری نشريه ی ادبی - سياسی «ممنوعه ها» که مديريت آن با همسرش زنده ياد منوچهر محجوبی بود
سردبيری نشريه سياسی - اجتماعی «مقاومت»؛
  کتاب تحقيقی «سير نزولی موقعيت زن از آغاز تا اسلام»
 رمان «بيگانه ای در من»؛\
 مجموعه قصه های کوتاه «گلدن آرک» 
برخی از  کتاب ها، اشعار،  و مقالات ميرزادگی  به زبان های انگليسی، فرانسوی و ژاپنی ترجمه و منتشر شده اند.

سده
ا شکوه میرزادگی


کدام سده
از حافظه ی کیهانی من گذشته ای
که اسم شب را نمی دانم
و میان مهربانی و آتش سرگردانم؟

در کدام جاده کهکشان
نوازشم کرده ای
که تا ابد در عطر ستاره غوطه می خورم؟
***
شب آتش است امشب
مـِه می پوشم و
در خواب های خوش ات می گردم
ـ باغ خدایان است، یا گذرگاه سیب و عسل؟ـ

کشمکشی است میان خورشید و ماه
بلور آتش می ریزد بر شب
و موج پا می کوبد بر ساحل
***
میان بوسه ماهی و آب
مرا به خانه ی آتشفشان ببر

از مجموعه شعر

  

No comments:

Post a Comment