Saturday, October 6, 2012

MEHREGAN-6:مهرگان ممنوع

دلم برای مهرگان می سوزد
دلم برای خزان می سوزد  
دلم برای فریدون می سوزد 
دلم برای زرتشت می سوزد 
دلم برای مردم می سوزد 
کسی که مهرگان را جشن گرفته بود 
گفت زرتشت مرده است 
پس از مهرگان نباید گفت 
گفتم مردم که هستند 
تا مهرگان را جشن بگیرند 
دلم برای مردم می سوزد 
دلم برای زرتشت می سوزد 
دلم برای فریدون می سوزد
 دلم برای خزان می سوزد 
دلم برای مهرگان می سوزد 
٥ اکتبر / ١٣ مهر 
LSU,BATON ROUGE,LA
In a Mehregan Feast of LSU by Iranian students ,there was no mention of this ancient cultural week and instead in a long boring slide show there were talks of people running the social activities.
What social activities if you are not even aloud to mention Mehregan or afraid to do so ?
Later on the news came out that student society has been shut down.
What pity !

No comments:

Post a Comment