Sunday, May 20, 2012

MY BOOKS IN DIGITAL EDITION

مفتخرم به اطلاع اعضای باشگاه برسانم، جناب آقای فرامرز سلیمانی ، شاعر، مترجم، روزنامه‌نگار، ناشر و ویراستار ادبی کشورمان، در اقدامی سخاوتمندانه و از سر لطف، حقوق بازنشر پنج کتاب خود را به باشگاه ادبیات هدیه کردند.

شعر شهادت است: نقد و بررسی شعر انقلاب، تهران: کتاب موج، ۱۳۶۰

خط‌ها و نقطه‌ها: ۱۳۴۸-۱۳۵۴، تهران: کتاب موج، ۱۳۶۰

سبز و سپید و سرخ: شعرهای ۱۳۶۹-۱۳۷۸، امریکا/ویرجینیا: کتاب موج، ۱۳۷۸

شبانهٔ باغ سنگی: شعر یک‌صد سال اخیر یک حادثهٔ میان‌فرهنگی، امریکا/ویرجینیا: کتاب موج، ۱۳۷۸

در مدح لیوان آب پرتقالی تنها(سرود سوم رویا-۲ )، ونکوور/کانادا: انتشارت ساب ویژن، بهار ۱۳۸۳

دکتر فرامرز سلیمانی، زاده ۱۳۱۹ ساری است. پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، از جمله شاعرانی بود که در کنار پرویز اسلامپور (شاعر موج نو و شعر حجم)، احمدرضا چه‌کنی (شاعر موج نو و شعر حجم)، همایونتاج طباطبایی، مینا دستغیب، آذر مطلق‌فرد و مهین خدیوی در شعر ناب از آنان نام برده می‌شد.
در دوره‌ای که پس از انقلاب جریان‌های ادبی دوباره به راه افتاد، سه‌شنبه‌ها همراه عده‌ای از دوستان در زیرزمین کتاب‌فروشی بوک‌شاپ دور هم جمع می‌شدند. گروه سه‌شنبه‌شب‌ها که سلیمانی در کنار محمد مختاری، جواد مجابی، کاظم سادات اشکوری، عمران صلاحی، عظیم خلیلی و علی دهباشی اعضای آن بودند گروه چهارشنبه‌شب‌ها را تشکیل داند که در آن رضا براهنی، نصرت کریمی، بهروز دولت‌آبادی، امیرحسین آریان‌پور شاعران و نویسندگان جوان‌تری مثل احمد محیط حضور داشتند.
فرامرز سلیمانی در حال حاضر سردبیر انتشارات کتاب موج، سردبیر مجلهٔ بین‌المللی نوشتا و مدیر مسؤول نامهٔ IAMA، بولتن دوزبانهٔ انجمن پزشکی ایرانی-امریکایی است. سلیمانی عضو و مشاور مرکز بین‌المللی زندگی‌نامه‌ها، عضو کتابخانهٔ بین‌المللی شعر و انجمن جهانی سردبیران پزشکی است. او بیش از ۶۰ عنوان کتاب و یک‌هزار مقاله به زبان‌های فارسی، انگلیسی و دیگر زبان‌ها منتشر کرده‌است.
به عنوان فرزند طبیعت و پیرو نزدیک نیما یوشیج، اشعار او بسیار شخصی و نوستالژیک‌اند. سلیمانی در نشریات بسیاری در ایران ویراستار بوده‌است و هم‌اکنون سردبیر نشریهٔ کتاب موج در ویرجینیای امریکاست.


انتشار آثار فرامرز سلیمانی در باشگاه ادبیات، ادامه پروسۀ انتشار اختصاصی کتاب هایی است که مولفین و مترجمین آنها دغدغه ای جز ارتقای فرهنگ ایران زمین ندارند. قدمی برای شکستن سد سانسور و پر کردن خلاء کتابخوانی؛ پدیده شومی که سایه سنگین خود را نزدیک به سه دهه بر سر هم میهنان ما افکنده است.
لازم می دانم سپاس گزاری خود و تمامی اعضای باشگاه را از این اقدام بزرگ فرهنگی دکتر سلیمانی اعلام نموده و آرزو کنم که سخاوت ایشان محرک دیگر دوستان و همکاران برای ورود به این حیطه تازه شود.

امیر عزتی 
نقل از باشگاه ادبیات 

No comments:

Post a Comment